Toekomst van virtual sets geen greenscreen, maar Unreal engine

De technieken uit de Game wereld veranderd de filmwereld. Hoewel de greenscreen nog steeds een goede oplossing biedt in de filmwereld brengt de software van unreal engine het geheel op een nog hoger level (soms ook in combinatie met greenscreen technieken).

Zie hier het filmpje : Virtual sets in Mandalorian - VFX & Unreal engine
Complete film in Unreal Engine
Hoe is deze film gemaakt in unreal engine (UE4), zie hier de uitleg :

Unreal Engine :

De Unreal Engine is een veelgebruikte game engine die is ontwikkeld door de computerspelstudio Epic Games. De engine werd als eerste gebruikt voor de futuristische first-person shooter Unreal, die later als basis zou worden gebruikt voor spellen, met onder andere Unreal Tournament, Tom Clancy's Rainbow Six: Raven Shield, Red Steel, BioShock en Fractured Space. Hoewel de engine is geproduceerd en van origine is afgestemd op first-person shooters, wordt de engine ook nog menigmaal gebruikt voor andere genres dan derdepersoonsspellen (Tom Clancy's Splinter Cell, Gears of War, Gears of War 2, Mass Effect 2) en MMO-spellen (Vanguard: Saga of Heroes, The Chronicles of Spellborn).

Meer over Unreal Engine check : https://www.unrealengine.com

Comments are closed.